onsdag 27 januari 2016

Ett år

Ett år går fort. Och ändå inte.


För ungefär ett år sedan skrev jag här att jag skulle komma att behöva en tid av tystnad. Min pappa hade just dött och en ny form av ordtrötthet lade sig över mig som en tung, våt yllefilt. Jag, som alltid haft en så stark drivkraft i skrivandet och kärleken till Ordet och orden blev nu bara tyst.


Jag har skrivit lite för mig själv. På små anteckningsblad gömda. Ibland när jag sitter med pennan i hand kommer lusten och instinkten över mig, men istället för att forma ord på pappret skriver jag bokstäverna ovanpå varandra. För att ingen - inte ens jag själv - ska kunna se vad det blir.


Jag har skrivit några texter till andra platser än den här under året. Recensioner, akademiska texter. Texter med en tydlig form och melodi som lämnar ganska lite åt fantasin. Nu kanske jag ser en väg tillbaka, trevande, sökande. Ett år går fort. Och ändå inte.


 

4 kommentarer:

  1. Det vore oerhört bra om det kunde bli en fortsättning med tänkvärda blogginlägg. Jag blev glad när jag såg i min blogglista att det äntligen kommit ett nytt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte28 januari 2016 08:48

    Välkommen tillbaka. Sorg tar tid och man ska inte låta någon skriva en på näsan vad man ska göra och låta bli. Och pauser har sitt egenvärde, inte minst visar oss fastan detta!

    SvaraRadera