tisdag 27 mars 2012

Dagens kyrka

Idag under dagen publiceras en ny sajt: www.dagenskyrka.se.

Sajten presenterar en samling bloggar om Svenska kyrkan, och vill ge en bred ingång till kyrkliga bloggare vid sidan om opinionsbildare och ledarsidor. Det finns många aktiva i Svenska kyrkan som har bloggat länge, jag är ny. Trots att jag själv börjat skriva ganska nyss har jag i många år följt den kyrkliga debatten på nätet, och många är vi som har upprörts över den på senare tid.
Jag är därför stolt över att ha blivit tillfrågad om att finnas med i det här sammanhanget: det sammanfattar nämligen den kyrkosyn som jag vill arbeta för. Bloggarna representerar en bredd i Svenska kyrkan, en bredd som alltid har funnits och som är viktig att värna. Bredden är inte farlig så länge vi behåller samma fokus: Jesus Kristus.

Till dig som tittar in här för första gången, och till dig som hejat på från första början: välkommen. Detta är ett sätt för mig att både skriva av mig, och föra angelägna samtal. Jag hoppas att du vill delta i samtalet.

1 kommentar:

  1. http://www.kyrkanstidning.se/inrikes/ny-blogg-samlar-kyrkliga-skribenter

    SvaraRadera